Thursday, August 13, 2009

Pascal DiFlorio's Nephew...Gaetano Vecchiarino, who was named after Dr. DiFlorio's father Gaetano, I just found out has passed away from us to a better place I pray.

My Thoughts and Prayers go to his loving family as I know how dificult the adjustment is when such a loss takes place.

I was going to call him today and needed to find his phone number in Canada... I looked it up on www.sanpietresiallestero.com and went to look up on the web and found out ...

I missed Gaetano, and I am sorry we did not get to see each other again. I am so thankful that we did talk several times on the telephone and that we did meet many years ago when I was just about 8 years old...But I still remember the visit and will charish that.

I copied this from the web page and I can not read it so am saving till I can get translated...sorry I am not trying to copy but I do want to preserve for the memory of this lovely man who was about the last link of family that really knew my grandfather.

I had a ton of questions to ask Gaetano and wanted to ask in person so his wonderful daughter could translate...I will never forget Gaetano's energy and life.


2008-07-05
LA MIA ODISSEA.L’autore di questo libro é sig. Gaetano Vecchiarino,Sanpietrese residente a Montreal Canada, se desiderate ottenere una copia del libro, potete chiamare al numero seguente,514-323-2684.Questo non é un semplice libro di ricordi, é testimonianza diretta e fedele di molti anni di sofferenze e tormenti, generati da quella che fu chiamata la Grande Guerra (1939-1945).Mentre questo nostro mondo vive probabilmente la vigilia di un’altra funesta catastrofe, vi offro questa mia terribile esperienza come monito e accusa contro la follía bellica e come gesto necessario e devoto per liberarmi il cuore e lo spirito dagli obbrobbri e le barbarie di ció che ho vissuto insieme a milioni di compagni d’armi d’ogni nazione, di sciagurate vittime di ogni etá e di impotenti spettatori del delirio spietato dei potenti di turno..Non aspettatevi un libro d’autore, io sono solo un uomo che ha vissuto. Non aspettatevi aneddoti rocamboleschi a lieto fine, non sono un’eroe ne uno scrittore di Hollyhood, sono solo un sopravvissuto e non aspettatevi un addio, la guerra mi ha straziato ma non mi ha vinto. Sono nato a San Pietro Infine , in provincia di Caserta figlio di Vitulio Vecchiarino e di Di Florio Domenica . Il mio grado di istruzione non farebbe invidia a nessuno, ho frequentato poco la scuola ma la vita mi ha insegnato il resto.

No comments: